Adres: Maslak Mah. Akasya Sk. Eclipse C Blok No:2 Maslak/İstanbul

Ağız ve Diş Sağlığı

kedilerde-dis-sagligi

Başlangıçta ağız kokusu ile kendini gösteren hastalıklar fark edilmediği taktirde ağızda ağrı yemek yemede zorluk diş etlerinde kızarıklık, şişme, kanamalar, diş kayıpları vb durumlara sebep olabilmektedir. Bu nedenle hayvan sağlığında diş bakımı en az diğer hastalıklar kadar önem teşkil etmektedir. Kliniğimizde genel diş bakımı, diş taşlarının temizlenmesi ve diş çekimi işlemleri hekimlerimiz tarafından yüksek teknolojili ekipmanlarımız ile yapılmaktadır.

Sağlıklı ağız ve diş yapısının sürekli korumak için veteriner hekim gözetiminde kaliteli beslenmeyle mümkün olur. Besinlerin sindirimi ilk olarak ağızdan başlar. Kedi ve köpeklerde yavruluk döneminden başlayan ve her dönem karşımıza çıkabilen birçok ağız ve diş problemleri mevcuttur.

kopeklerde-dis-sagligiDiş taşı ya da Tartar. Dişlerin üst kısmı ile, yani dişler ile diş etleri arasına mineral ve besin artıklarının birikmesiyle veya metabolizma ile bağlantılı hastalıklar neticesi ortaya çıkan rahatsızlıktır. Dişin yüzeyi sarı kahve tonlarında anormal bir renge dönüşür. Tartar, kedi ve köpeklerde diş ve diş eti hastalıklarını tetikleyen en önemli etkendir. Kliniğimizde kavitron aleti ile ağrısız bir şekilde diş taşı temizliği yapılmaktadır. Diş etindeki yangı Gingivitis Diş etlerinin şişmesi ve kızarması ile kendini ortaya koyan bir hastalıktır. Başlıca nedenleri ise sistemik hastalıklar, ağızda bulunan yabancı cisimler, dişlerin kırılması, çürükler ve diş taşları olup, ağızda kötü bir kokuya neden olur.

Diş kökü İltihabı Periodontitis diş taşlarının oluşması ile gingivit dediğimiz diş eti yangısı medya gelir ve bu tablonun da ilerlemesi sonucunda diş etinin geri çekilmesi ile diş kökü iltihabı ortaya çıkar. Diş kökü iltihabı kedi ve köpeklerde çiğneme ve beslenmesinde zorluklar, dişlerde ağrı, diş kökünde fistül, ağızda koku gibi problemlere ve diş kayıplarına neden olur. Yavru kedi ve köpeklerde diş değişimleri döneminde ortaya çıkan bozukluklar. Yavru kedi ve köpeklerde 3. ve 7. aylar arasında süt dişleri dökülüp, yerini kalıcı dişler alır. Diş değişim sırasında bazen kalıcı dişler çıkarken süt dişleri dökülmez yerinde kalır ve çıkan kalıcı dişlerin sağlıksız çıkmasına sebep olur.